Cresa ook in 2015 nummer #1 qua klantentevredenheid

Het is de meest fundamentele vraag die je aan je klanten kan stellen om te polsen naar hun tevredenheid : "Zou u ons bedrijf en dienstverlening aanbevelen bij één van uw relaties (collega's - zakenpartners - vrienden) ?". 

Bij het stellen van deze vraag aan >275 real estate managers van de Top 500 bedrijven, polste de onafhankelijke Watkins Research Group ook in 2015 weer naar hun antwoorden over 23 vastgoedadviseurs inclusief de grote internationale makelaarskantoren. En het resultaat was verbluffend.  

43062 Section1Image

 

Overduidelijk aanbevolen

Meer nog,  'it wasn't even close'.  Onze Net Promotor Score (NPS) was 83.5%. De 2de kreeg een score van 33.3%. Een positieve NPS betekent dat meer klanten hun vastgoedadviseur aanbevelen dan dat er zijn die dat niet doen. Slechts 5 van de 23 (!) verkregen van hun klanten een positieve score .... 

 

43062 Section2ImageMeer dan de moeite om met Cresa samen te werken  

De Watkins Survey 2015 zoomde ook in op de gehanteerde criteria om een vastgoedadviseur aan te stellen. Hierbij bekeken ze de klantenperceptie vanuit 2 invalshoeken, namelijk "toegevoegde waarde leveren ' én 'sterk klantgericht werken'. Vastgoedadviseurs die in beide aspecten goed scoren zijn terug te vinden in het rechterboven quadrant van de grafiek. 

U kan ook zien dat Cresa quasi volledig rechts bovenaan terug te vinden is. Als corporate real estate managers ons beoordelen op onze toegevoegde waarde én klantgerichtheid, dan vallen we bijna van het kaartje !

 

43062 Section3ImageEen duidelijke hoogwaardige dienstverlening 

Tot slot polste de Watkins Survey 2015 naar de 10 meest belangrijke kritische succesfactoren die bijdragen tot een performante dienstverlening. Na het toekennen van de beoordelingsscores op deze 10 factoren bleek dat Cresa de #1 was in 7 van de 10. 
Bij de vergelijking van de score van Cresa met de gemiddelde scores van alle 23 adviesbureaus bleek dat Cresa beduidend hoger scoorde op alle 10 de factoren. 

 

Wat betekent dit voor u ? 

Wij zijn er van overtuigd dat de Watkins Survey veel zegt over corporate vastgoedadviseurs en wat hun klanten feitelijk over hen denken. Eender hoe u de resultaten leest of analyseert, de klanten van Cresa hebben een hoge dunk van ons. Het bevestigt dat onze werkwijze en marktpositie volledig gealligneerd is met de visie van huurders/eindgebruikers. Ze waarderen ons niet enkel maar ze bevelen ons ook massaal aan bij hun zakenrelaties en vrienden. 

 

Maar wees gerust, deze verbluffende resultaten stijgen niet naar ons hoofd. Wij begrijpen dat klantgerichtheid geen begrip is maar 'an attitude'. Om u als klant te verdienen, moeten we ons elke dag opnieuw bewijzen. En dat zijn we ook van plan !